bg

2018./2019. mācību gada 2.semestrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 ''Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs'' īstenotie karjeras atbalsta pasākumi.

15. janvārī, 9. un 10.a klašu izglītojamajiem tika novadīta informatīva lekcija - “Datori mums apkārt.” Nodarbības laikā skolēni uzzināja par IKT profesijām, par darba specifiku, izglītības iegūšanas iespējam un karjeras izaugsmes iespējām. Diskusijas laikā skolēni saņēma atbildes uz jautājumiem par IKT profesiju niansēm. Nodarbības sākumā tika pārbaudītas skolēnu zināšanas IKT sfērā un izskaidrotas galvenie IKT industrijas uzdevumi un tendences. Izglītojamie uzzināja arī par to kāda veida notiek jauna darbinieka atlase IT nozarē un kādam nepieciešamajām prasmēm un iemaņām ir jābūt pretendējot uz darbu IT uzņēmumā.

23. janvārī, 6. un 7. klašu izglītojamajiem tika organizēts karjeras attīstības atbalsta pasākums “Tehniskās jaunrades diena”. Pasākuma mērķis: rosināt skolēnu interesi par tehniskām lietām, veicināt izpratni par kādu no profesijām, kas saistītas ar tādām eksaktās zinātnes nozarēm kā fizika, matemātika, informātika, inženierzinātne, kā arī veicināt skolēnu ievirzi uz tehniska rakstura karjeras iespējām un izvēli. Izglītojamie bija iesaistīti kādā no radošajām darbnīcām, veicot pētījumus. Radošās darbnīcas:“ Edisona spuldze”, «Vēja ģeneratoru inženieris”, “Fiziķa efekts”. Darbnīca “Edisona spuldze” ļauj tās dalībniekiem pašiem izveidot elektrisko ķēdi un Edisona spuldzi. Darbnīca «Vēja ģeneratoru inženieris” ļauj tās dalībniekiem pašiem izgatavot unikālus vēja ģeneratora spārnus un izmēģināt tos īsta vēja apstākļos. Darbnīca “Fiziķa efekts” apspēlē Rūba Goldberga mašīnas principu – kaut ko pavisam vienkāršu izdarīt pēc iespējas sarežģītāk, izmantojot spēku un inerci. Izglītojamie paši pārliecinājās cik atbildīgam un zinošam jābūt darbiniekam, lai veiktais darbs būtu kvalitatīvs un atbilstu visiem standartiem.

29. janvārī, 11.klašu izglītojamiem tika novadīta informatīva lekcija “Gribu būt grāmatvedis!” Nodarbības ietvaros izglītojamie uzzināja par to, kā ir mainījusies grāmatveža profesija, pienākumi, darba apjoms, kā to ietekmējušas pārmaiņas tehnoloģijas un likumdošanas jomā. Plaša informācija tika sniegta par grāmatvedības zināšanu pielietojumu, to nozīmi daudzās profesijās, par konkurētspējas priekšrocībām darba tirgū. Izglītojamie praktiski risināja un analizēja situācijas no dzīves.

22. februārī, 4. un 5. klašu izglītojamajiem tika organizēts karjeras attīstības atbalsta pasākums “Konditoru profesijas noslēpumi”. Nodarbības laikā izglītojamie vispirms uzzināja par konditora profesijas darba specifiku, tās pozitīvajiem un negatīvajiem aspektiem, ikdienas darba pienākumiem, nepieciešamajām iemaņām un prasmēm, lai varētu strādāt pārtikas ražošanas jomā. Izglītojamie darbojas arī praktiski radošajā darbnīcā. Darbnīcas dalībnieki mācījās dekorēt un noformēt konditorejas izstrādājumu, izmantojot dažādus noformēšanas materiālus un paņēmienus.

27.februārī, 9. klašu izglītojamajiem tika novadīta nodarbība “Iekod profesijai. Es esmu es!”. Nodarbības laikā izglītojamie uzzināja par jaunām, interesantām, netradicionālām profesijām, par to kā stereotipi ietekmē profesijas izvēli. Praktiskajā nodarbības daļā dalībnieki piedalījās grupu aktivitātēs par cilvēka prasmju un zināšanu nozīmīgumu karjeras izvēlē. Katra grupa mēģināja pareizi aprakstīt jauno profesiju un nosaukt prasmes un iemaņas kuras ir nepieciešamas lai veiksmīgi realizēt sevi šajā profesijā. Nodarbību vadīja biedrības Active Color lektore Aija Vanaga.

4. un 22.martā, 8. klašu izglītojamajiem tika novadīta nodarbības “Aizraujoša psiholoģija”. Nodarbības laikā izglītojamie uzzināja par psihologa profesiju, psihologa konsultāciju un psiholoģisko korekciju būtību, par darba specifiku, izglītības iegūšanas iespējam un psihologa karjeras izaugsmes iespējām. Praktiskajā nodarbības daļā, skolēni pildīja speciālus testus un uzdevumus lai labāk iepazīt sevi un uzzināt kādas rakstura īpašības viņiem piemīt. Nodarbību vadīja psihologs Natālija Melne.

22. un 29. martā, 6. klašu izglītojamajiem tika organizēts karjeras attīstības atbalsta pasākums “Pirtnieks – veselības kalējs”. Pasākuma mērķis: radīt priekšstatu par pirtnieka profesiju, tās specifiku, praktiski iejusties pirtnieka tēlā un izmēģināt gatavot pirts skrubjus. Teorētiskajā daļā izglītojamie uzzināja par pirts vēsturi un tradīcijām, par pirtnieka profesijas specifiku, par iespējam sevi realizēt, par profesijas apgūšanas iespējām. Praktiskajā daļā izglītojamie piedalījās darbnīcās: pagatavoja un nodarbības laikā izmēģināja kādu no skrubju veidiem, tāpat katrs dalībnieks pagatavoja un līdzi paņēma trīs dažādu skrubju veidus. Arī izglītojamie novēroja sausa pēriena demonstrējumu uz kušetes un paši praktiski darbojas ar slotiņām. Liels paldies par interesantām nodarbībām pirts meistarei Dzintrai Abaronei.

10.aprīlī, Rēzeknes 6.vidusskolu apmeklēja latviešu aktieris, uzņēmējs un politiķis Juris Žagars, kurš Dailes teātrī strādā kopš 1993. gada. Karjeras laikā tēlojis daudzās nozīmīgās teātra izrādēs, kā arī kinofilmās un televīzijas seriālos. Mūsu skolā slavens aktieris novadīja nodarbību “Skatuves pieredze dzīvē un karjerā” 10.-12.klašu izglītojamiem. Nodarbības laikā izglītojamie ieguva priekšstatu par aktiera profesiju, tās saturu, specifiku un ikdienu, profesijai nepieciešamajām iemaņām un prasmēm un kā šīs prasmes var pielietot dzīvē un karjerā. Aktieris pastāstīja par sava biznesa vadīšanu, līderību, menedžmentu, uzņēmēja ikdienu un izaicinājumiem, par to kā aktiera prasmes un iemaņas var izmantot biznesā. Liels paldies Jurim Žagaram par interesantu un aizraujošu nodarbību!

02.aprīlī, 10. – 12. klašu izglītojamajiem tika novadīts trenings “Trāpīt mērķī!”. Nodarbības laikā izglītojamiem bija dota iespēja izpētīt savas intereses, spējas, stiprās un vājas puses, izprast savas izglītības un karjeras mērķus. Ar praktisko uzdevumu palīdzību izglītojamie mācījās ka pareizi izvirzīt un sasniegt mērķus, kas veicinātu personīgo izaugsmi un attīstītu izpratni par turpmāko izglītības un profesijas izvēli. Nodarbības laikā tika veicināta skolēnu domāšana par nākotni, par skolēnu pašvērtējumu, izanalizēta iekšējo resursu saistība ar sasniegumiem karjerā un dzīvē, uzlikti konkrēti mērķi. Nodarbību vadīja individuālās izaugsmes koučs, trenere un mentore, kā arī motivācijas ofline un online programmu autore, Daina Kriviņa.

12., 16. un 26. aprīlī, 5. klašu izglītojamajiem tika organizētas mācību ekskursijas ar nosaukumu  “ Transportlīdzeklis kā profesijas sastāvdaļa” uz SIA "Rēzeknes satiksme". Mācību ekskursijas laikā skolēni iepazinās ar autobusu parka darba organizāciju, strādājošo profesiju pārstāvju darba specifiku, apskatīja iestādes darba telpas (ofiss, autobusu remontzona, dispečera telpa) un iekārtojumu. Skolēni uzzināja par šofera profesijas apguves iespējām, amatam nepieciešamajām prasmēm, darba apstākļiem un darba specifiku. Izglītojamie apskatīja un iepazinās ar tādu transportlīdzekļi kā autobuss , tā darbības principu, atšķirību transportlīdzekļa vadīšanā starp lielgabarīta un mazgabarīta tehniku. Skolēniem tika novadīta izglītojošā viktorīnā, kuru bija sagatavojuši autobusu parka darbinieki, lai nostiprinātu un pārbaudītu iegūto informāciju mācību ekskursijas laikā.

2. un 3.maijā, 2. klašu izglītojamajiem tika organizēta mācību ekskursija ar nosaukumu “Amatam ir zelta pamats” uz "Rēzeknes kultūras un tūrisma centru", lai iepazītos ar keramiķa amatu un amatniecības tradīcijām. Mācību ekskursijas laikā skolēni uzzināja par profesijas apguves iespējām, amatam nepieciešamajām prasmēm un dotumiem, iepazinās ar darba specifiku un darba vidi. Skolēni aplūkoja speciālo krāsni kur apdedzina māls izstrādājumus, novēroja kā meistars strādā pie virpas. Pasākuma praktiskajā daļā katram skolēnam bija dota iespēja iejusties amatnieka lomā un izveidot savu mākslas darbu.

8. un 9.maijā, 4.klašu izglītojamajiem tika novadīta nodarbība “Suns – profesionāļa draugs”, kuras laikā kinologs Valdis Bikovskis iepazīstināja skolēnus ar savu profesiju. Izglītojamie uzzināja par kinologa darba nepieciešamajām prasmēm un iemaņām, izglītības ieguves iespējām un individuālajām īpatnībām, kas jāņem vērā, lai varētu veiksmīgi darboties šajā jomā. Skolēniem bija dota iespēja vērot kā notiek suņa apmācība, lai viņš pēc noteiktiem signāliem un komandām veiktu speciālus uzdevumus. Bērni redzēja kā dienesta suņu apmācība – kinologa un dienesta suņa komandas darbs.

24.maijā 3.b un3.c klašu izglītojamajiem tika organizēta mācību ekskursija ar nosaukumu “Darbs var būt neparasts” uz vīngliemežu audzētavu “Ošu mājas”. Mācību ekskursijas laikā skolēni uzzināja par gliemežu audzētavas īpašnieka nodarbošanos - viņa biznesa idejas par gliemežu audzēšanu rašanos un iesākumiem, tās pozitīvajiem un negatīvajiem aspektiem, ikdienas darba pienākumiem un gliemežu audzēšanas specifiku, apskatīja vīngliemežu audzēšanas un gatavās produkcijas ražošanas posmus. Gliemežu audzētavas īpašnieks A. Noviks pastāstīja par uzņēmējdarbību kā dzīvesveidu un par nepieciešamajām kompetencēm, lai cilvēks varētu veiksmīgi attīstīt savu karjeru uzņēmējdarbībā.

31.maijā, 3.a klases izglītojamajiem tika organizēta mācību ekskursija ar nosaukumu “Darbs un medus” uz biškopības saimniecību “ Mazais kalniņš”. Mācību ekskursijas laikā biškopis Uldis Lupiks iepazīstināja skolēnus ar biškopja profesijas būtību, darba specifiku un vidi, pastāstīja par izglītības ieguves iespējām, amatniecības tradīcijām un par to kādas rakstura īpašības ir vajadzīgas, lai veiktu bitenieka darbu. Izglītojamie novēroja kā biškopis strādā un paši iesaistījās praktiskā darbībā. Skolēni nagloja rāmīšus,   kurināja dūmekli, izgatavoja sveces no bišu vaska, pielaikoja biškopja darba apģērbu.